Info before you meditate do this…

Before meditation, I want you to take care of a couple of things.

When you do a long meditation; I suggest you put on some relaxing clothes, nothing tight, so you won’t be distracted.

Make sure you have a warm poncho or blanket, because when you relax deeply, heart rate slows down and you  cool down.

Drink a glass of water before you start.

Go to the toilet before you start.

No other activities during a guided meditation, such as operating a machine or drive a car.

Tell your roommates that you do not want to be disturbed for … minutes.

Also leave the pets outside your meditation area if possible.

Relax in your favorite chair.

Before you sit down, take a few deep breaths in and slowly exhale.

Try to stay awake during meditation, then you’ll reach theta trance or perhaps even delta trance state.

If you do fall asleep, don’t worry about it, that’s ok too. You probably needed sleep more than the meditation. Your unconscious mind is still listening anyway. The following day when you get up you will feel great.

Make it cozy for yourself but do NO candles, because you don’t know if you fall asleep, and you have your eyes closed so you cannot watch the candles.

Headphones on helps to concentrate even more, you won’t here sounds from outside or maybe inside the house. You will hear that guided meditations have special stereo background effects, these effects will help you to reach deep meditation trance state by keeping your left and right brain occupied.

If you have one, put an Eye-mask on this ensures that you’re less distracted.

There are many different kinds of meditations, read the instructions given for each meditation. For example kundalini meditation is only done with straight back and sitting in lotus position. There is a reason for this. …

More about postures coming soon…

ellenmentor

Voordat gaat mediteren, wil ik je nog even aan een aantal dingen herinneren.

  1. Als het gaat om een lange meditatie raad ik je aan om gemakkelijke kleding aan te doen, zodat niks strak zit of afklemt, het gaat erom dat je niet afgeleid wordt.
  2. Zorg dat je lekker warm hebt door een poncho of dekentje, omdat je zo diep zult ontspannen zou het kunnen zijn dat je het koud krijgt.
  3. Drink een glas water voordat je begint.
  4. Ga naar het toilet voordat je begint.
  5. Voor dat je gaat zitten, neem een paar keer diep adem in en langzaam uitademen.
  6. Ga in jouw favoriete relax stoel zitten.
  7. Doe geen andere activiteiten tijdens een geleide meditatie, zoals machines bedienen of auto rijden.
  8. Zeg tegen je huisgenoten dat je … min niet gestoord wilt worden.
  9. Ook even de huisdieren als het kan niet erbij.
  10. Probeer wakker te blijven tijdens de meditatie, want dan bereik…

View original post 176 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s